امروز و فردا انجام میشود؛
پرداخت بسته حمایتی به 6 میلیون و 150 هزار بیمه شده تأمین اجتماعی
اجتماعی
بزرگنمایی:
تبسم مهر - سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: تعامل سازنده با تشکلهای بازنشستگان و مستمری بگیران با جدیت دنبال میشود و برای اتخاذ راهکارهای مناسب به منظور برآورده شدن خواستهها نیز از نظرات تشکلها است
تبسم مهر - سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: تعامل سازنده با تشکلهای بازنشستگان و مستمری بگیران با جدیت دنبال میشود و برای اتخاذ راهکارهای مناسب به منظور برآورده شدن خواستهها نیز از نظرات تشکلها است
به گزارش خبرگزاری مهر ، محمدحسن زدا سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در جلسه ای با اعضای کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی اظهار کرد: امروز مبلغ بسته حمایتی برای 3 میلیون نفر بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی به حساب آنها واریز میشود و فردا نیز برای 3 میلیون و 150 هزار نفر دیگر از بیمه شدگان واریز خواهد شد .
وی با بیان اینکه تا پایان سال 3 مرحله دیگر از این بستههای حمایتی به افراد مشمول ارائه میشود، گفت: بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی که حقوقی کمتر از 3 میلیون تومان دریافت میکنند، 13 میلیون و 800 هزار نفر هستند که پس از تبادل اطلاعات با سایر سازمانها و حذف همپوشانیها مقرر شد که بسته حمایتی به 6 میلیون و 150 هزار نفر ارائه شود .
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه مرکز ارتباط مردمی سازمان تأمین اجتماعی با شماره 1420 پاسخگوی سوالات احتمالی درباره بسته حمایتی است، گفت: در مرحله قبلی به 2 میلیون و 600 هزار نفر مستمری بگیر سازمان تأمین اجتماعی بسته حمایتی ارائه شد .
زدا با بیان اینکه مدیریت منابع مالی در سازمان تأمین اجتماعی و تعیین اولویت اختصاص منابع با جدیت پیگیری میشود، گفت: پرداخت حقوق بازنشستگان اولین اولویت است و سایر تعهدات در اولویتهای بعدی قرار دارند .
وی با بیان اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان از مسائل بسیار مهم برای سازمان تأمین اجتماعی محسوب میشود، اظهار داشت: فرمول مشخصی برای اجرای همسان سازی با همفکری و مشارکت تشکلهای بازنشستگی طراحی شده و ارزیابی ما این است که اجرای این برنامه نیازمند اعتبار 12 هزار میلیارد تومانی است .
زدا درباره پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی نیز گفت: مکانیزم پرداخت مطالبات این مراکز اصلاح شده و اختیار مدیران درمان استانها افزایش یافته است. شرایطی ایجاد شده است که منابع موجود به صورت عادلانه بین مراکز طرف قرارداد تقسیم شود .
وی ادامه داد: برای تهاتر بدهی سازمان تأمین اجتماعی به مراکز درمانی طرف قرارداد با مطالبات این سازمان از دولت در حال پیگیری هستیم .
مهدی درخشان، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: برای ارتقاء کیفیت خدمات درمانی و افزایش رضایتمندی مراجعه کنندگان، برنامه سقف گذاری خدمات سرپایی در مراکر درمانی تأمین اجتماعی درحال اجرا است .
وی افزود: بر اساس این برنامه پزشکان باید وقت معینی را برای معاینه و رسیدگی به بیمار اختصاص دهند تا رسیدگی و خدمات تشخیصی و درمانی با دقت و کیفیت بالاتری انجام شود .
دکتر درخشان سقف گذاری را دارای مبنای علمی و مبتنی بر تجربههای سالهای گذشته دانست و گفت: این کار از چند ماه گذشته آغاز شده و به مرور در تمامی مراکز به اجرا در میآید .
علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: آقای زدا تا کنون در مسئولیتهای مختلفی که در سازمان تأمین اجتماعی بر عهده داشته عملکرد قابل تقدیری از خود به جا گذاشته است و اکنون نیز با توجه به چالشهای پیش رو مسئولیت سنگینی را پذیرفته و بدون تردید در این مقطع حساس نیز به خوبی و با استفاده از توان و تجربه ارزشمند مدیران و همکاران، این سازمان بزرگ را مدیریت خواهد کرد .
وی با تقدیر از اقدامات و تلاشهای صورت گرفته برای پرداخت بسته حمایتی بازنشستگان و بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: پرداخت حقوق بازنشستگان و همچنین پرداخت حق بیمه مربوط به بیمه تکمیلی این عزیزان در موعد مقرر و به خوبی انجام شده است .
رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی بازگشت چکهای ارائه شده به بابک زنجانی را از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته عنوان کرد و گفت: با این کار ارزشمند توجه و اولویت حفاظت از اموال کارگران و بازنشستگان در سازمان تأمین اجتماعی به خوبی مشخص شد .
بیات با اشاره به بررسی بودجه سال آینده کشور در مجلس شورای اسلامی، گفت: پرداخت مطالبات تأمین اجتماعی، همسان سازی حقوق بازنشستگان و واریز نشدن سهم نه بیست و هفتم درمان تأمین اجتماعی به خزانه خواستههای اصلی بازنشستگان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی است .