تلاش شرکت نانویی ایرانی برای ورود به بازار امریکا
علمی و دانشگاهی
بزرگنمایی:
تبسم مهر - یک شرکت ایرانی نانویی برای بهدست آوردن سهمی از بازار جهانی در حوزه سیستمهای لایهنشانی تحت خلأ هدفگذاری کرده و تاکنون گامهای بزرگی برای دستیابی به این هدف برداشته است.
تبسم مهر - یک شرکت ایرانی نانویی برای بهدست آوردن سهمی از بازار جهانی در حوزه سیستمهای لایهنشانی تحت خلأ هدفگذاری کرده و تاکنون گامهای بزرگی برای دستیابی به این هدف برداشته است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، یک شرکت دانش بنیان تولید کننده محصولات آزمایشگاهی نانو در حال حاضر 8 نمایندگی در کشورهای انگلیس، روسیه، اتریش، کانادا، رومانی، افریقای جنوبی و دو نمایندگی در هند دارد.
سید احمد مهدوی اردکانی مدیرعامل این شرکت در مورد تمرکز بیشتر این شرکت در صادرات محصولات مبتنی بر فناوری نانو گفت: بیشتر از عرضه در داخل روی صادرات محصولات متمرکز هستیم. چند ماه پیش برای 15 دستگاه تولیدی از امریکا درخواست داشتیم که به دلایل تحریم امکان فروش وجود نداشت اما در تلاشیم تا راهی برای صادرات محصولاتمان به آمریکا هم پیدا کنیم.
وی افزود: محصولات این شرکت کلیه نیازهای مراکز دانشگاهی، تحقیقاتی و صنعتی کشور را در زمینه سیستمهای لایهنشانی در خلأ شامل انواع محـفظهها، انواع کاتـدهای اسپاتریــنگ، لایهنشانی به روش تبخــیر حرارتی، PLD، تفنگ الکتــرونی، انواع اتصـالات، ضخـامتسنج کریسـتالی، انواع فشـارسنجها، پمپهای روتاری، توربو، انواع شیرهای خلأ وغیره را تأمین میکند.
مهدوی اردکانی در مورد استانداردهای کسبشده شرکت تاکنون گفت: پوششهای نانوساختار به عنوان اولین شرکـت ایرانی در این حوزه است که موفـق به اخذ مجوز CE سیستم مدیریت کیفیت و انطباق محصول با استانداردهای اتحادیه اروپا شده و بدین وسیله امکان ورود محصولات خود به بازارهای جهانی را دارد. علاوه بر آن برای 4 محصول دستگاه لایهنشانی کربن رومیزی، دستگاه لایهنشانی اسپاترینگ رومیزی، دستگاه لایهنشانی لیزر پالسی و دستگاه تبخیر حرارتی رومیزی گواهی نانومقیاس دارد. همچنین گواهینامه بینالمللی سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 به عنوان یکی از شاخصههای استانداردسازی نحوه مدیریت کیفیت شرکت در سطح جهانی را نیز دارا است.
مدیر عامل این شرکت افزود: میزان تقاضا برای محصولات این شرکت در ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل حدود 14 میلیارد تومان بوده که این مقدار نسبت به سال گذشته 35 درصد کاهش داشته است.
مهدوی اردکانی در مورد کاهش تقاضا گفت: تمامی شرکتها مانند ما در دور اول و دوم نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل فروش صددرصدی داشتند اما این روند در سالهای بعد روند نزولی پیدا کرد که علت آن در درجه اول اشباع بازار مصرف و تأمین نیاز دانشگاهها به تجهیزات آزمایشگاهی میتواند باشد و دیگری کاهش بودجه دانشگاهها یا کاهش حمایت از خرید در مراکز دولتی است.
وی افزود: با این اوصاف بر اساس تجربه در ادوار گذشته نمایشگاهی انتظار داریم که از 14 میلیارد پیشفاکتور صادرشده 10 تا 15 درصد منجر به عقد قرارداد نهایی شوند.