موفقیت "طرح بازی و یادگیری" در گروی باور مجریان است
اجتماعی
بزرگنمایی:
تبسم مهر - وزیر آموزشوپرورش گفت: موفقیت "طرح بازی و یادگیری" درگرو امکانات و اعتبارات نیست بلکه موفقیت آن درگرو باور مجریان است این طرح باید کاملاً بهصورت اختیاری و با درخواست مدیر مدرسه اجرا شود.
تبسم مهر - وزیر آموزشوپرورش گفت: موفقیت "طرح بازی و یادگیری" درگرو امکانات و اعتبارات نیست بلکه موفقیت آن درگرو باور مجریان است این طرح باید کاملاً بهصورت اختیاری و با درخواست مدیر مدرسه اجرا شود.
- اخبار اجتماعی -
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم ؛ صبح امروز سید محمد بطحایی در گردهمایی مشترک مسئولان، کارشناسان، رابطان استانی و معاونت آموزش ابتدایی در پروژه بازی و یادگیری اظهار کرد: امروز آغاز یک حرکت مبارک در نظام تعلیم و تربیت است هر چند ممکن است فعلاً انعکاس لازمه را نداشته باشد اما سرآغاز یک تحول خوب و زیباست.
وی با تشکر از متصدیان این طرح ادامه داد: مدارس چنانکه باید از نشاط و سرزندگی و اشتیاقی که شرط لازم برای یادگیری است، بیبهره هستند و بعضاً به یک محیط خشک و خشن تبدیلشدهاند که دائماً تمایلات بچهها در رقابتهای ایجادشده سرکوب میشوند و از میان جمع یک نفر مدال پیروزی به گردن میاندازد و او نیز خودش در رقابتی دیگر سرکوب میشود.
فاصله ایران و کشورهای توسعهیافته به دلیل تغییر نکردن روشهای یادگیری
بطحایی از ضرورت شادابسازی مدارس از سالها قبل خبر داد و تصریح کرد: فاصلهای که بین ما و کشورهای توسعهیافته وجود دارد ناشی از عدمتغییر روشهای یادگیری است.
وی تغییرات در روشهای یادگیری را ضروری دانست و گفت: لازمه هرگونه تحول، تغییر در نگرشهاست البته باید سالها طول بکشد تا این تغییرات جواب دهد و اجرای چنین طرحهایی، ایده یک وزیر نیست بلکه طرحی است که دنیا سالها به دنبال آن است و آن را اجرایی کرده است.
در محتوا جلو و در روشها 70 سال عقبیم
وی ادامه داد: در محتوا نسبتاً جلو هستیم اما در روشها شاید 70 سال عقب هستیم؛ شادی و نشاط، شرط اصلی در پایداری و ماندگاری یادگیری است بنابراین باید این شادی را در مدارس حاکم کنیم.
بطحایی بیان کرد: در دهههای اخیر انرژی که صرف تغییرات ساختاری شد، اجازه ترمیم روشها را به ما نداد و هرگاه دانشآموزان از تعطیلی مدرسه احساس ناراحتی کردند آن زمان تحول موردنظر انجام شده است.
وزیر آموزشوپرورش خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها که از لحاظ فرهنگی و تاریخی اصلاً قابل قیاس با کشور ما نیستند با اصلاح روشها، محیطی شاداب و پرانرژی را در مدارس خود ایجاد کردند.
چگالی درسها باید کاهش یابد
وی ادامه داد: در اجرای طرح بازی و یادگیری بر اساس علم روانشناسی رنگها، استفاده از رنگهای مناسب و فضای آموزشی در یادگیری بسیار مناسب و مؤثر است؛ چگالی درسها بسیار مهم است و محتوا نیز باید تغییر کند و در برخی موارد هم کاهش یابد.
بطحایی گفت: موفقیت این طرح درگرو امکانات و اعتبارات نیست بلکه موفقیت آن درگرو باور مجریان این طرح است که باید با تمام وجود این پروژه را باور کنند؛ این طرح باید کاملاً بهصورت اختیاری و با درخواست مدیر مدرسه اجرا شود و کلاس بازی باید در مکانی باشد که والدین بتوانند از پشت شیشه بازی فرزندان خودشان را مشاهده کنند.
وی افزود: مسئول مستقیم این طرح باید با تمام انرژی برای اجرای این طرح تلاش کند لذا این طرح امانتی است که رابطان و مسئولان آن باید با جدیت آن را اجرا کند؛ امیدوارم با همکاری اولیا و مدیران مدارس 1000 مدرسه مجری آزمایشی این طرح بهخوبی آن را اجرایی کنند.
آغاز فعالیت اتاقهای اسباببازی در مدارس از بهمنماه
اتاق اسباببازی در هزار مدرسه/ نظام آپارتاید شاگرد اولی باید پایان یابد
انتهای پیام