مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:
نگرش معلمان نسبت به نوع انتقال علم باید تغییر کند
علمی و دانشگاهی
بزرگنمایی:
تبسم مهر - تهران-ایرنا-مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به این که نگرش معلمان نسبت به نوع انتقال علم بایدتغییر کند گفت: تغییر نظام آموزشی به معنی تغییر روشها نیست بلکه به معنی تغییر آنچه باید آموزش داده شود، است.
تبسم مهر - تهران-ایرنا-مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به این که نگرش معلمان نسبت به نوع انتقال علم بایدتغییر کند گفت: تغییر نظام آموزشی به معنی تغییر روشها نیست بلکه به معنی تغییر آنچه باید آموزش داده شود، است.
به گزارش گروه علمی ایرنا از مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش، «فاضل نظری» امروز شنبه در گردهمایی مشترک مسئولان، کارشناسان، رابطان استانی معاونت آموزش ابتدایی در پروژه بازی و یادگیری که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به اهمیت نقش بازی در یادگیری اظهار داشت: این طرح از مطالباتی است که سالها در افکار وجود داشت اما مروز در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در اجرای این طرح موانع نگرشی وجود دارد که باید رفع شود و بدین منظور نگاه و نگرش معلمان نسبت به انتقال علم بایدتغییر کند.
مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: باعث تاسف است که بعد از گذشت سال ها، امروز به این سمت حرکت میکنیم اما باعث خوشحالی است که بالاخره در این مسیر قرار گرفتیم.
وی ادامه داد: با یک احساس وظیفه به این طرح مواجه شویم و اسباب بازی میتواند برای دانش آموزان تمرین صبر ، کنترل خشم، تعامل ، تمرین نه گفتن، تمرین دوستی باشد.
نظری گفت: انسان شاد و مهربان به خوشبختی نزدیکتر است، عده ای نگاه ما را به کنکور تغییر دادند و وزن بسیار زیادی برای آن قائل شدند.
مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: تغییر نظام آموزشی به معنی تغییر روشها نیست بلکه به معنی تغییر آنچه باید آموزش داده شود، است.
**مشخصه طرح بازی و یادگیری،استفاده از اسباب بازیهای ایرانی
به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش، «رضوان حکیم زاده» معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش هم در گردهمایی طرح بازی و یادگیری گفت: مشارکتی بودن، استفاده از اسباب بازیهای ایرانی و رعایت اصول اقتصاد مقاومتی از مشخصههای طرح بازی و یادگیری است.
وی ادامه داد: از طریق اجرای طرح بازی و یادگیری تحقق اجرای سند تحول بنیادین را در کف مدرسه پیگیری میکنیم.
وی افزود: بر اساس سند تحول بنیادین مدرسه باید محیطی شاداب و پویا باشد و این طرح میتواند این شادی و پویایی را محقق سازد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با ارائه گزارش مبسوطی از اقدامات انجام شده در خصوص اجرای طرح بازی و یادگیری تصریح کرد: تا کنون ده استان در اجرای آزمایشی این طرح مشارکت داشتهاند و سایر استانها نیز متقاضی مشارکت در بازی و یادگیری به صورت آزمایشی هستند.
حکیم زاده گفت: مشارکتی بودن، استفاده از اسباب بازیهای ایرانی و رعایت اصول اقتصاد مقاومتی از مشخصههای این طرح و تاکیدات وزیر آموزش و پرورش است.
**آموزش علمی مهارتهای اجتماعی با اجرای طرح بازی و یادگیری
«مهرزاد حمیدی» معاونت تربیتبدنی و سلامت هم در گردهمایی طرح بازی و یادگیری گفت: آموزش علمی مهارتهای اجتماعی با اجرای طرح بازی و یادگیری انجام میگیرد. طرح بازی و یادگیری میتواند به عملی شدن روح سند تحول کمک کند.
وی تصریح کرد: در فرهنگ اصیل ما همواره موضوع بازی و یادگیری در تعلیم و تربیت وجود داشته و این موضوع در آثار فرهنگی گذشتگان بهوضوح آمده است.
حمیدی با اشاره به اهمیت نقش بازی در یادگیری کودکان خاطرنشان کرد: همواره هدف از بازی سرگرمی نیست بلکه قصد اصلی از انجام بازی، یادگیری و یکی از شادترین روشهای یادگیری است.
وی ادامه داد: در کنار استفاده از اسباببازیها میتوان با توجه به نوع مهارت موردنظر، آموزههای مربوطه را به شکل عملی به دانش آموزان آموزش دهیم.
حمیدی با اشاره به اینکه یکی از روشهای مناسب برای فاصله گرفتن بچهها از موبایل و تبلت، بازی است، افزود: امروز با مدلسازی یک اسباببازی فرهنگ غربی در کشور ترویج میشود لذا در ارائه اسباببازی باید تنوع داشته باشیم تا زمینه خلاقیت بچهها نیز فراهم شود.
معاون تربیتبدنی و سلامت اظهار داشت: امروز عروسک باربی در همه مسائل ازجمله مسائل فرهنگی و سیاسی نیز واردشده است لذا باید تلاش کنیم از طریق مدلسازی عروسکی فرهنگ بومی خودمان را در جامعه نشر دهیم.
علمی*9294*1440
انتهای پیام /*