فضای مجازی به شبکههای سیما اضافه میشود؟
فرهنگی و هنری
بزرگنمایی:
تبسم مهر - دبیر کمیسیون تخصصی فضای مجازی گفت: در آینده نزدیک با ایجاد واحد فضای مجازی در هر شبکه، این فضا جدیتر و پراثرتر ادامه خواهد یافت.
تبسم مهر - دبیر کمیسیون تخصصی فضای مجازی گفت: در آینده نزدیک با ایجاد واحد فضای مجازی در هر شبکه، این فضا جدیتر و پراثرتر ادامه خواهد یافت.
- اخبار فرهنگی -
به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، شهرام فرزینفر دبیر کمیسیون تخصصی فضای مجازی در پنجمین دوره جشنواره تلویزیونی جام جم در خصوص اهمیت بخش فضای مجازی جشنواره گفت: با توجه به گسترش روزافزون فضای مجازی و نقش پررنگ آن در جامعه و نفوذ اثرات این حوزه در فرهنگ عمومی، حضور فضای مجازی به عنوان رسانه مکمل در کنار تلویزیون، نقشی کلیدی و پررنگ خواهد داشت. ارزیابی فعالیت شبکهها و برنامهها در تولید محتوای فضای مجازی به عنوان محتوای مکمل آنتن، اهمیت حضور و تولید محتوای با کیفیت در فضای مجازی را بیش از پیش پررنگتر خواهد ساخت.
وی با اشاره به تعداد آثار ارسال شده برای داوری افزود: مدیران شبکهها به عنوان رئیس هیئت انتخاب، مرجع معرفی آثار به این کمیسیون هستند به طوری که در بخش داوری 55 اثر از سوی مدیران شبکه ها، به عنوان روسای هیئتهای انتخاب، معرفی و در حال ارزیابی و داوری میباشند.
فرزینفر در خصوص محوریت داوری آثار بیان کرد: داوری در دو بخش خواهد بود؛ بخش اول ارزیابی فعالیت ستاد شبکه در فضای مجازی شامل سایت شبکه، EPG (دقت زمانی و محتوای تکمیلی) و شبکههای اجتماعی خواهد بود و بخش دوم به شبکه و فعالیت برنامههای معرفی شده به شکل اختصاصی شامل سایت برنامه (در صورت وجود) و شبکههای اجتماعی برنامه اختصاص دارد.
وی با تاکید بر حضور پررنگ و اثر گذار شبکههای ملی در فضای مجازی اظهار داشت: برنامههای شاخص هر شبکه سعی در تولید محتوای مکمل و ادامه آنتن داشته و ایجاد فضای تعاملی با مخاطبین در فضای مجازی از اولویت شبکهها و برنامه هاست. انشاءالله در آینده نزدیک با ایجاد واحد فضای مجازی در هر شبکه، این حضور جدیتر و پر اثرتر ادامه خواهد یافت.
دبیر کمیسیون تخصصی فضای مجازی در خصوص اهمیت جشنواره جام جم گفت: این رویداد از جهات مختلفی برای تلویزیون و مردم به عنوان مخاطبین اصلی، اهمیت بسیار دارد. با توجه به ظرفیت این جشنواره، ایجاد بخش فضای مجازی برای اولین بار در این جشنواره، قطعا رنگ و بوی دیگری به این جشنواره خواهد داد. حضور گسترده برنامهها در بسترهای متنوع انتشار محتوا و میزان بازخورد مخاطبین و نیز تعامل گسترده با مردم از طریق فضای مجازی، اهمیت ارزیابی این فعالیتها را دو چندان نموده و میتوان در بخش انتخاب مردمی، میزان اقبال عمومی از حضور رسانه در فضای مجازی را اثبات نمود.
انتهای پیام/