دبیر شورای سیاست گذاری جشنواره ملی نوآوری محصول ایرانی:
دانشگاه شریف به نوآوری شرکتها کمک میکند
اقتصادی
بزرگنمایی:
تبسم مهر - تهران- ایرنا- دبیر شورای سیاست گذاری جشنواره ملی نوآوری محصول ایرانی گفت: نوآوری، لوکوموتیو حرکت سازمانها برای کمک به توسعه اقتصادی کشور، برقراری ارتباط فراملی و ارزآوری است و دانشگاه شریف در نظر دارد برای رشد شرکتهای تجاری به این نوآوری کمک کند.
تبسم مهر - تهران- ایرنا- دبیر شورای سیاست گذاری جشنواره ملی نوآوری محصول ایرانی گفت: نوآوری، لوکوموتیو حرکت سازمانها برای کمک به توسعه اقتصادی کشور، برقراری ارتباط فراملی و ارزآوری است و دانشگاه شریف در نظر دارد برای رشد شرکتهای تجاری به این نوآوری کمک کند.
به گزارش ایرنا، جعفر اسدی امروز پنجشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی در دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: این جشنواره زمینه رشد کسب و کارهای نوآور برای تمایز با سایر محصولات را فراهم میکند.
وی افزود: ارزیابی دانشگاه شریف برای توسعه شرکتها در واقع برمبنای نیازهای مشتری است تا هدف اصلی یعنی توسعه نوآوری و خلاقیت شرکتهای بزرگ میسر شود.
اسدی به بازخوردهای مثبت شرکتها از جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی اشاره کرد و یادآور شد: گزارشها از فرآیند ارزیابی تاکنون مثبت اعلام شده است و تلاش میشود تا استقرار مرکز نوآوری محصول، ارتباطی مستمر با شرکتهای تجاری برقرار کنند.
به گفته وی، مرکز نوآوری شریف در بحث ارزیابی از بهترین مدلهای بین المللی استفاده میکند که براساس عوامل موفقیت سازمانهای موفق بین المللی توسعه یافته است.
دبیر شورای سیاست گذاری این جشنواره در ادامه با اشاره به بومی سازی علم و نوآوری در مرکز نوآوری شریف خاطر نشان کرد: مبنای کار در دبیر خانه توسعه علم و نوآوری بومی است، در این مرکز محصولات نوآوری شناسایی و براساس ممیزی، به ارزیابی شرکتهای دارای معیارهای لازم پرداخته میشود.
اسدی یادآور شد: از میان 32 مورد کاربر، پنج محصول غیر قابل پذیرش عنوان شد. چهار محصول شرایط اخذ گواهینامه اهتمام و 24 محصول شرایط نوآور بودن را داشتند.
وی افزود: استمرار ارتباط دانشگاه با شرکتها اهمیت بسیاری دارد؛ چرا که با افراد متخصص میتوان به نوآور بودن شرکتها کمک کرد تا
فرهنگ نوآوری گشایش در کسب و کار ترویج پیدا کند.
** دانشگاهها و صنعت در ایجاد نوآوری ایدهها همکاری کنند
علی ملکی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف گفت: در دنیا پایداری صنعت و دانشگاه در قالب تعاملات مستمر شکل گرفته است از این رو دانشگاه شریف نیز به دنبال بهبود ارتباط صنعت با دانشگاه از طریق نوآوری در ایده است.
وی افزود: دانشگاهها در ماموریت سوم خود تنها وظیفه آموزش صرف را بر عهده ندارند، بلکه فعالیت آنها به واسطه برندها و لوگوی شرکتهای بزرگ دنیا و همکاری با این مراکز تجاری ظهور پیدا میکند.
وی ادامه داد: رویکرد منطقه ای نوآوری در تمامی دنیا اهمیت بسیاری دارد که بهتر است در کشور نیز مورد استفاده قرار گیرد.
عضو هیات علمی جشنواره در ادامه با اشاره به اهمیت به کارگیری اکوسیستم نوآوری در سازمان ها، گفت: شرکتهای بزرگ در بسیاری از موارد از نوآوری غافل هستند؛ چرا که ایدههای جدید خارج از مرزهای شرکتها شکل میگیرد.
وی افزود: پس در ایجاد نوآوری به مشارکت و تعامل میان مجموعههای زیرساخت توجه میشود.
ملکی با اشاره به درست نبودن مسیر حرکت تجارت در محصولات ایرانی خاطر نشان کرد: توجه دولت و بیشتر سازمانها در حال حاضر به سمت راه اندازی شرکتهای نو پاست، اما در همه جای دنیا شرکتهای بزرگ زمینه تولید شرکتهای نوپا را فراهم میکنند.
**9491**1584
انتهای پیام /*