به دلیل شکایت مشتریان؛
هتل ژاپنی کارمندان رباتیک را اخراج کرد
علمی و دانشگاهی
بزرگنمایی:
تبسم مهر - هتل ژاپنی که از کارمندان رباتیک استفاده میکرد مجبور شده نیمی از آنها را اخراج کند زیرا به جای کمک به کارمندان اضافی، کار بیشتری ایجاد میکردند.
تبسم مهر - هتل ژاپنی که از کارمندان رباتیک استفاده میکرد مجبور شده نیمی از آنها را اخراج کند زیرا به جای کمک به کارمندان اضافی، کار بیشتری ایجاد میکردند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، چندی پیش هتلی در ژاپن رباتهای متعددی را به کار گرفت. این رباتها در قسمت رزروشن و خدمات اتاق فعالیت میکردند. اما این هتل مجبور شده نیمی از کارمندان رباتیک خود را اخراج کند.
هتل رباتیک Henn na در ناگازاکی و در 2015 میلادی افتتاح شد و سال بعد به عنوان نخستین هتل با کارمندان رباتیک دنیا در گینس ثبت شد.
اما اکنون به دلیل شکایتهای متعدد کارمندان و مشتریان این هتل زنجیره ای، فقط نیمی از 243 ربات خود را در حالت فعال نگه داشته است زیرا آنها به جای آنکه از حجم کار کارمندان بکاهند، هرج و مرج ایجاد میکردند.
یکی از کارمندان هتل در این باره به روزنامه وال استریت ژورنال گفت: با اخراج رباتها اوضاع بهتر است. دیگر مسافران از ما نمیخواهند برای حل مشکلی مربوط به رباتها به اتاقشان برویم.
هتل نخست 80 ربات را به کار گرفته و خیلی سریع تعداد کارمندان رباتیک را افزود، از جمله سگهای رباتیکی که در لابی هتل مسافران را سرگرم میکردند. اما به گفته مسافران این رباتها بیشتر اوقات خراب بودند.
همچنین یک ربات کمکی در اتاقها به نام «Churi» ، از نخستین ماشین هایی بود که اخراج شد زیرا به گفته مسافران، نمیتوانست سوالهای ساده را پاسخ دهد.
«تاکیوشی او »مدیر هتل در این باره میگوید: این رباتهای محدودیت هایی دارند. شرایطی وجود دارد که نیازی به ربات نیست و گاهی اوقات آنها فقط مردم را عصبانی میکنند.