انتشار «جستاری در نظریه‌های سنتی ارتباط و رسانه‌های جدید اینترنتی»
يکشنبه 11 اسفند 1398 - 1:07:55 PM
تبسم مهر - به گزارش ایسنا، این کتاب با ویراستاری غلامحسین سالمی در 292 صفحه و قطع وزیری با قیمت 65 هزار تومان در انتشارات مات در دسترس دانشجویان رشته علوم ارتباطات قرار گرفته است.
کتاب «جستاری در نظریه‌های سنتی ارتباط و رسانه‌های جدید اینترنتی و نقش آن‌ها در جامعه» 10 فصل دارد که عبارتند از: کلیات، نظریه‌ها و تعاریف، نظریه رسانه‌ها و نظریه جامعه، نظریه رسانه‌ها و موضوع قدرت، یکپارچگی و تغییر، نظریه‌های هنجاری و ارزشی رسانه‌ها، ساخت و عمکرد، سازمان رسانه‌ها و موضوع تولید رسانه ارتباطگران توده و نقش آن‌ها، مخاطبین رسانه‌ها، فرایند تاثیرات رسانه‌های همگانی، تحلیل پروپاگاندا و رسانه‌های دیجیتالی و اینترنتی و تاثیر آن‌ها بر رسانه‌های همگانی سنتی.
در ابتدای کتاب آمده است: کارشناسان علم ارتباطات بر این باورند که در ظهور رسانه‌های همگانی در طول تاریخ چهار عامل اساسی دخالت داشته که عبارتند از:
1. تکنولوژی
2. شرایط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه
3.‌مجموعه‌ای از فعالیت‌ها، کارکردها یا نیازها
4. و بالاخره مردم به ویژه در قالب‌های سازمان‌یافته به صورت گروه‌ها، رده‌ها و طبقات.
همچنین در پیش‌گفتار کتاب آمده است: جای این کتاب در میان مجموعه کتاب‌های مربوط به ارتباطات خالی بود. این کتاب مفاهیم و نظریات ارتباطات جمعی را شامل می‌شود که کمبود آن در میان استادان و دانشجویان این رشته احساس می‌شد. فقدان چنین کتابی هم برای مدرسین و هم برای دانشجویان خالی از اشکال نبود، مدرسین یا باید در این زمینه به دانشجویان جزوه‌ای می‌دادند و یا در صورت عدم تهیه جزوه‌ای دانشجویان را تشویق به جزوه‌نویسی در کلاس می‌کردند که کاری طاقت‌فرسا و وقت‌گیر بود.
در هر حال این کتاب کتاب معتبر در این زمینه است. مولف از چند منبع معتبر انگلیسی به فارسی برگردانده و در عین حال پژوهش کاملی است.
انتهای پیام

http://tabasomemehr.ir/fa/News/77220/انتشار-«جستاری-در-نظریه‌های-سنتی-ارتباط-و-رسانه‌های-جدید-اینترنتی»
بستن   چاپ