به گزارش خبرنگارتبسم مهر، به نظر می رسد روند برخورد با سیم کارتهای ارسال کننده پیامک های تبلیغاتی روز به روز سرعت می گیرد و با وجودی که تا پیش از این رگولاتوری، ماهانه مبادرت به قطع و مسدودسازی حدود 3 تا 5 هزار سیم کارت می کرد، اما آمارها نشان می دهد که در آبان ماه بیش از 50 هزار سیم کارت مسدود شده است.
به نحوی که تا روز 22 آبان ماه جاری بیش از 197 هزار و 660 سیم کارت به دلیل مزاحمتهای پیامکی مسدود شده است. این آمار در حالی است که تا روز ششم آبان ماه جاری، شمار سیم کارتهای قطع شده به دلیل این مزاحمت ها حدود 147 هزار سیم کارت اعلام شده بود و رگولاتوری در فاصله 3 ماه اخیر نیز حدود 13 هزار سیم کارت را قطع کرده بود.
کاربران بسیاری از دریافت پیامکهای تبلیغاتی که با شماره های شخصی برای آنها ارسال می شوند ابراز نارضایتی می کنند و رگولاتوری از طریق سامانه دستوری «ستاره 800 مربع» از کاربران خواسته است که شماره هایی را که از این طریق اقدام به ارسال پیامک تبلیغاتی می کنند، به این سامانه اعلام کنند تا با آن ها برخورد شود.
اجرای سیاست قطع خطوط موبایلی که اقدام به ارسال پیامکهای تبلیغاتی میکنند و تسریع در روند برخورد با مزاحمت های پیامکی از بهمن ماه سال 97 و طبق دستور رئیس جمهور در دستور کار رگولاتوری قرار گرفته و در فاصله کمتر از یک سال به مسدودی حدود 200 هزار سیم کارت رسیده است.
این آمار که در پرتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شده نشان می دهد که تا پایان تیرماه امسال 131 هزار سیم کارت، پایان مردادماه 134 هزار سیم کارت و پایان شهریور 138 هزار سیم کارت و پایان مهرماه 147 هزار سیم کارت به دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی برای مشترکان، قطع شده بود و هم اکنون در فاصله نزدیک به 20 روز به قطع 197 هزار سیم کارت منجر شده است.
مطابق با آمار رگولاتوری، بیشترین اعتراضات از پیامکهای تبلیغاتی مربوط به پیامکهایی است که از سمت سیم کارتهای شخصی و به صورت انبوه ارسال میشود. از آنجایی که از این سیم کارتها تنها برای ارسال پیامک انبوه استفاده شده و سرویس دیگری از آن فعال نیست، بر مبنای حجم زیادی از پیامک که از طریق این سیمکارتها ارسال میشود این تخلف قابل شناسایی است و به همین دلیل رگولاتوری از مشترکانی که این سیم کارتها را دریافت می کنند خواسته که از طریق کد دستوری این سیم کارتها را گزارش کنند.
مشترکان موبایل میتوانند با شمارهگیری کد دستوری ستاره هشتصد مربع (#800*) نسبت به درخواست قطع سرویس پیامکهای انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده اقدام کنند. در این سامانه علاوه بر امکان درخواست برای قطع خدمات و تبلیغات، گزینهای نیز برای تبلیغ از خط شخصی وجود دارد که کاربر با واردکردن شماره موبایلی که از آن پیامک دریافت میکند میتواند آن را گزارش داده تا رگولاتوری نسبت به مسدود کردن آن شماره اقدام کند.
خبرنگار:رضاباباعلی
http://tabasomemehr.ir/fa/News/73426/50-هزار-سیم-کارت-به-دلیل-مزاحمت-پیامکی-در-کمتر-از-یک-ماه-قطع-شد