به گزارش تبسم مهر سرعت اینترنت هنوز هم برای کاربران دغدغه است؛ در حال حاضر سامانه جامع رسیدگی و پاسخگویی به شکایات شبکههای ارتباطی و فناوری اطلاعات در پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار گرفته تا کاربران با مراجعه به این سامانه اعتراضات خود نسبت به خدمات اپراتورها را با ذکر مکان جغرافیایی اعلام کرده و منتظر پیگیری موضوع از طرف رگولاتوری باشند.
از طرفی اداره کل حفاظت از حقوق مصرفکنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی (سامانه 195) تا پایان شهریور ماه سال جاری را منتشر کرده است. در نمودارهای منتشره، رنگ آبی مربوط به تیرماه، رنگ قرمز مربوط به مردادماه و رنگ سبز مربوط به شهریور سال جاری است.
شکایات ثبتشده در سامانه سپاس حاکی از آن است که بیشتر این شکایات، در حوزه خدمات اینترنتی هستند، همانطور که چندی پیش هم سیدمحمد امامی -مدیرکل حفاظت از حقوق مصرفکننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- اعلام کرده بود که بیشترین شکایت مشترکین مربوط به حوزه اینترنت است.
مهمترین نتایج حاصل از تحلیل دادههای استخراجشده حاکی از آن است که تعداد کل شکایتهای ثبتشده در بازه شهریور ماه نسبت به مرداد ماه سال جاری 18 درصد کاهش داشته است. بیشترین شکایت مشترکین در حوزه اینترنت از شرکت مخابرات ایران به پشتیبانی و ارائه خدمات اختصاص دارد. اعمال محدودیت زمانی روی مکالمات سامانه 2020 و وجود صف انتظار طولانی جهت اتصال به اپراتور که مصادیق عدم ارائه خدمات پشتیبانی مطلوب است، بهشدت در شکایات مطرحشده در این بازه مشهود است.
همچنین در اپراتور همراه اول، تعداد کل شکایتهای ثبتشده در بازه شهریورماه نسبت به مردادماه سال جاری 4.2 درصد رشد داشته است. بیشترین شکایت از شرکت همراه اول در حوزه اینترنت در بازه مردادماه و شهریورماه به کیفیت سرویس (عدم دسترسی به اینترنت پرسرعت 3G و 4G) اختصاص داشته است.
در اپراتور ایرانسل، شکایات ثبتشده بدین صورت است که تعداد کل شکایتهای ثبتشده از در بازه شهریورماه نسبت به مردادماه سال جاری کاهشی 46.2 درصدی داشته است. اکثر شکایتهای ثبتشده در حوزه اینترنت از شرکت مزبور به کیفیت سرویس (قطعی و وصلی مکرر اینترنت وایمکس، خصوصا در رابطه با مودمهای TD-LTE اختصاص دارد.
همچنین در اپراتور رایتل، تعداد کل شکایتهای ثبتشده در بازه شهریورماه (30 مورد) نسبت به مردادماه (22 مورد) سال جاری، 36.4 درصد افزایش داشته است و درصد بالایی از شکایتهای مشترکین توسط شرکت رایتل رسیدگی شده است.
http://tabasomemehr.ir/fa/News/71438/نقش-اپراتورهای-اینترنتی-در-شکایتهای-کاربران